Carnaval

Plaats reactie
marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Carnaval

Bericht door marjo » 11-03-2012 01:44

door marjo le comte op do nov 11, 2010 12:04

En waar is onze Stadsbeiaardier op de 11e van de 11e?

Met Rieu in Londen!!!

En speelt NIET mee op de St Servaescarillon op het Vrijthof! Of op de Markt op het Stadhuiscarillon!

O.o Wat hebben we toch een betrokken Stadsbeiaardier........

Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 01:45

door marjo le comte op za maart 05, 2011 20:49

Vanmiddag carnavalsconcert op het Stadhuiscarillon van 12.35 tot 13.25 uur.

Helaas de trommel niet aangepast aan de carnavalssfeer op de Markt....het klonk er dus regelmatig ongepast door het carnavalsstemming heen...

Oma carnavalsklokje gegeven.......
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 01:46

door marjo le comte op do nov 10, 2011 20:34

Den Bosch heeft ook een eigen stadsbeiaardier!!!


Om 11.11 uur is de grootse start van de 11-11-11 viering aan de voet van de Sint Jan op de Parade. Waar 6 trompettisten de eerste noten van het Oeteldonks Volkslied spelen samen met het Carillon en stadsbeiaardier Joost van Balkom http://denbosch.dichtbij.nl/carnaval/fe ... ijna-start

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... AFtKx8auwg

Feestelijkste feestprogramma bijna van start | Denbosch dichtbij
denbosch.dichtbij.nl
DEN BOSCH / OETELDONK – Bosschenaren die al een poos uitkijken naar de start van het carnavalsseizoen hoeven niet heel lang meer te wachten. Het feestelijkste feestprogramma start vrijdag 11-11-11 vanaf 08.33 uur. Vanaf dan worden er 28 bruidsparen getrouwd.


Hoe zit het in Maastricht met het carillon, wordt daarmee ook de vasteavond ingeluid?
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 01:47

door marjo le comte op do jan 19, 2012 12:24

En waar zal de beiaardier zijn tijdens de bekendmaking van de Nieuwe Stadsprins van Maastricht....

hopelijk waar hij hoort te zijn, in zijn speelkabine hoog in de toren, spelend het liedje van de prins......maar ik heb weer zo'n bedenkingen dat dat weer niet gebeuren zal
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 01:48

Geduldig stond ik vandaag te wachten....een uur lang...geen concert!

Toen nog een uur wachten.....op de Prins bij het Mooswief.

He zei Dominique..wat ben je weer vroeg! Hij kwam ook kijken met z'n gezinnetje...

Langzaam kwam de stoet binnen en toen.....begon het carillon te spelen..ongeloofljk, en iedereen buiten de hekken zongen mee!

Afbeelding
Ik heb er een film van gemaakt.....maar hier alvast de foto's...ook voor die mensen die bij me stonden!

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 867dba8a17

Nu nog een goede regie voor de beiaardier.....
dus meespelen met de band beneden!

Want alleen een advies opvolgen is niet genoeg! Het gaat ook om de manier waarop je het doet!
Het is daarom jammer dat Frank Steijns slecht TEGEN kritiek kan, want dat verpest de goede bedoelingen van mensen om hem heen!

En dat was vandaag echt geen samenspel!!
Ook samenspel moet je leren, zowel met de mensen waarmee je omgaat als de mensen die om je heen met muziek bezig zijn! :big15:
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 01:50

door marjo le comte op za feb 18, 2012 22:20

Film ziet er mooi uit....komt goed na 3 daag!

Tijdens de sleuteloverdracht hoorde ik Jan Jansen het hebben over beieren......en de Grameer...

Jan.... dat is iets anders dan carillonspel!

Kom ook es luisteren op de Markt, of tijdens een concert op de Pandhof!

Hij kwam ook per scootmobiel op.......grappig! Ik had dat graag van nabij willen meemaken! Ik hoop dat hij er nooit zelf geen gebruik van hoeft te maken, want dan kom je echt geen cafe meer in, en is echt carnaval uit den boze! En als je vrouw bent en je moet nodig....wordt het helemaal een probleem! Langer dan een paar uur hou je het dan niet uit en moet je weer naar huis!

Buitenlanders.

Met al die support naar het buitenland stikt het van de verklede chinezen en engels en duits en frans sprekenden in de stad.....en dan spreekt men over boeren......???

Met een scootmobiel door de stad is een probleem...je rijdt nu iedereen over de tenen, glas ligt overal, en de kans op een lekke band is groot!

Daarom verwerk ik vandaag het materiaal van gisteren en ga morgen nog een paar uurkes van de Zaate hermeniekes genieten....Muziek is zalf voor de ziel!

Alaaf!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 01:51

Hier dus de film van het inhalen van Prins Carnaval op de Markt op 18 februari 2012 door het Stadscarillon.....

http://youtu.be/eCXC1G5YvYM

Met medewerking van The Muppets!
Die zijn momenteel heel hot in Maastricht!

De film is hot..... :big15:
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie