De grote klok van dit forum, oftewel ditjes en datjes...

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:04

di sep 04, 2012 15:57

Een jaar geleden bracht ik hem in contact met Henk van Beurden (Gypsy Music) die ik tijdens een Gypsy-optreden had leren kennen in het Magisch theatertje.....nu gaat hij samenspelen met Paulus Shaver Gypsy Band!

Afbeelding

Het is niet simpel om je die muziek eigen te maken, maar Dominique kan het! Het is een topaccordionist!
En een zonder capsones, (ik ken hem al een paar jaartjes) een leuk gezin en lieve aardige ouders.

Pas heeft hij ontslag genomen bij het Malando-orkest waar hij 8 jaar als accordionist heeft gewerkt en in vele landen heeft opgetreden.

Z'n kindjes worden al groter en daar wil hij graag bij zijn.

Hij heeft ook nog een baan als demonstrateur bij Roland, en is accordionleraar bij Kumulus. Daarnaast heeft hij nog 2 bandjes van hemzelf, het Dominique Paats trio en Roger en Dominique..zang en accordion.

ik ben zelf niet zo'n accordionfan, maar door Dominique ben ik het erg gezellig gaan vinden!!
En....hij speelt geweldig Circus Renz!!
En hij gaat met me mee naar het circus als het weer in Maastricht is....Renz spelen natuurlijk in het circuszigeunerorkest!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:05

di sep 18, 2012 21:42

In een tijd als deze geef je geen geld uit aan luxe dingen als Via 2018.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... rd___.html

http://www.telegraaf.nl/overgeld/zorgve ... der__.html

http://www.anbo.nl/belangenbehartiging/ ... a0.twitter



In tijden als deze zorg je voor de zwakkeren!

Ik lees op Facebook dat mensen zelfs zelfmoord willen plegen omdat ze het gewoon niet meer zien zitten!

Het is cynisch te aanschouwen dat onze welvaarts- en verzorgingsstaat wordt uitgehold onder valse voorwenselen. De zekerheid en solidariteit waar onze ouders voor gestreden hebben, wordt langzaam afgebroken voor de idialen van mensen die luxe gewend zijn, geen eelt op hun handen hebben en geloven in een grote EU en wereldmarkt. Over enkele jaren zal uitkomen wat het resultaat hiervan is voor onze totale maatschappij. gelukkig ben ik al ouder en hoef het misschien niet meer mee te maken....
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:07

ma okt 01, 2012 12:32

Een gespannen Dominique Paats...hij wilde al zo lang optreden met iemand van de Rosenbergs.....ik kwam vorig jaar de vertegenwoordiger tegen van Gipsymusic in Nederland...heb ze gekoppeld aan elkaar op Facebook en was gisteren HET moment voor Dominique! Het was een GROOT succes, de zaal stond op z'n kop!

Ik heb hem veel filmpjes kunnen sturen en hij was heel dankbaar...met het contact en het materiaal!
Veel respect voor die uitmuntende muzikant!

Afbeelding
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:08

ma okt 08, 2012 13:28

Canto Ostinato...een stuk dat leidt van scheidingen tot zelfmoord...

http://www.hifi.nl/recensies/4644/Over-Canto.html

geadoreerd door Frank Steijns!


25 november 2012......componist van dit stuk Simeon Ten Holt overleden!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:38

vr okt 12, 2012 21:24

M'n leven lang wacht ik al op die ene....barmhartige samaritaan, maar...

Afbeelding

toch maar verder afwachten!

Je kan beter alleen zijn dan eenzaam met een relatie!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:40

Afbeelding
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:41

za nov 10, 2012 20:04

Een oude bekende van Buurtplein heeft veel te jong het aardse voor het eeuwige verwisseld.

Slechts 35 jaar jonge Arlo Wijnands was 11 jaar geleden al aktief op Buurtplein als redacteur, later richte hij z'n eigen website op "Maastricht moet je horen"

Helaas is hij nog niet aan het carillon toegekomen! Hij snapte ook wel mijn gevoeligheid en de problemen erom heen. Gewoon een lieve begripvolle jongeman was Arlo die graag goede raad meteen in daden om zette. We zullen je missen jong...rust zacht!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:43

do nov 22, 2012 20:57


Het gaat goed met Dominique Paats en de Gypsies.
Mijn schuld mailt ie.. .

Afbeelding

Voelt goed en gaat ook goed!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:43

zo nov 25, 2012 23:51

ls ik aan je denk
kan geen pen het beschrijven,
geen zin het vertellen
hoe ik het bedoel.

Als ik met je praat
lijkt geen woord te begrijpen,
hoe het moet klinken
zoals ik het voel.

Laat ons verdwalen
ver hier vandaan.
Daar waar de regels
van tijd niet bestaan.
Laat ons beleven
wat op ons wacht.
Samen verdwalen
tot diep in de nacht.

Laat ons verdwalen tot diep in de nacht.

Als jij naar me lacht
lijkt geen mens te beseffen,
te kunnen bevatten
wat dat met me doet.

Als jij naar me kijkt
weet je alles te raken,
de liefde te vinden
die stroomt door m’n bloed.

Laat ons verdwalen
ver hier vandaan.
Daar waar de regels
van tijd niet bestaan.
Laat ons beleven
wat op ons wacht.
Samen verdwalen
tot diep in de nacht.

Laat ons verdwalen tot diep in de nacht.

Ellis Tabak
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:45

wo dec 19, 2012 09:36

Een van de oudste orkesten dreigden ermee op te houden als hun subsidie stop zou worden gezet....het is niet gebeurd, het kabinet dat nu regeert waait nogal met alle winden mee dus het Metropole krijgt nog 5 jaar subsidie en zal de tijd uitspelen en weer gaan protesteren als ze weer geen subsidie krijgen in 2017....

Ik had hierover een discussie met een aantal muzikanten en haalde Rieu aan....

duimen voor het Metropole Orkest en de cultuur in het algemeen - politiek besluit vandaag......
Nederland kan twee kanten op: de goede en de verkeerde kant.


Marjo Le Comte Hoe komt het Vincent dat andere orkesten het wel redden ZONDER subsidie? Kijk Rieu....Er zullen toch meer wegen zijn??


Jeroen... Commerciele orkesten spelen alleen wat het meeste geld in het laatje brengt, en dat is volgens mij niet het doel van de symfonieorkesten...


Frans Gaan we voortaan toch allemaal alleen nog maar naar Rieu kijken?!


Paul Mevr. Le Comte, Rieu is kermis en daar gaat inderdaad geen subsidie naartoe.


Frans wellicht kan Mevr. Le Comte namen noemen van internationaal geroemde symfonieorkesten die uitsluitend van inkomsten uit de private en particuliere sector rondkomen (ben oprecht benieuwd!)


Marjo Le Comte Paul...Daar ben ik het mee eens, maar het gaat om de technische kant, het geld! De regering moet bezuinigen en moet keuzes maken, en kiest voor kunsteducatie...dus voor de toekomst. Dit zijn heel goed geschoolde muzikanten, samen een top orkest. Met een goede manager zal het moeten kunnen dat zij andere wegen vinden om gewoon verder te gaan.....


Marjo Le Comte Ik ben er ook van overtuigd dat het Metropole Orkest andere wegen zal vinden, zonder kwaliteitsverlies!! Waar een wil is is een weg!


Jeroen Zolang mensen wel bereid zijn om 100+ euro toegang te betalen voor een popconcert, maar 30 euro al teveel vinden voor een 'klassiek' concert zal het niet zomaar opgelost zijn.

Als er nieuwe wegen zijn zoals ik de laatste tijd ervaar (flashmops) heb je zo een plein vol publiek...en via mobiel kan stande pe een bijdrage worden overgemaakt! Op een soortgelijke manier betrek je mensen die anders niet met klassieke muziek in aanraking komen "en moment" bij de les....en in het theater! Meer spontaniteit dus!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie