De grote klok van dit forum, oftewel ditjes en datjes...

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:49

wo jul 04, 2012 00:44

Ze hebben het over vrede bij klokken, maar ook bij duiven...

Schatjes doe jullie best!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:50

Higgs-deeltje gevonden en Einstein is briljant: "een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."'
Smurfbessensap...
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:50

di jul 10, 2012 13:35

In het begin heb ik hem nog wel gepromoot...maar toen hij met z'n joodse voorkeuren op de proppen kwam is mijn respekt voor hem danig gezakt. Toen met de wietpassen nog meer! En toen hij mensen inclusief mij van z'n Faceboekprofiel verwijderde, en alleen VIPS en joodse kontakten overliet, was het voor mij gedaan met Onno. Zeker na dat gedoe met Jan Hoen, iemand die het echt voor de zwakkere mensen en de WMO opneemt!!

Voor mij is Jan de echte burgemeester (vader) van Maastricht!!

Nu schijnen er weinig mensen meer respect voor hem te hebben, want Onno is er alleen voor om de carrierre van zijn partner Albert Verlinde zo goed mogelijk te laten verlopen via de Maastrichtse cultuur! Wat de gewone Maastrichtenaar aangaat.....die hebben niks aan Onno!

Daarom heeft Onno zich een kleerkast aangesteld op het Stadhuis die alles voor hem regelt....want Onno zelf mist dat talent...uiteindelijk komt de echte Onno op de proppen!!!!!

10.07.2012 De Limburger

Mijnheer de burgemeester

Burgemeester Onno Hoes van Maastricht is het zat. Hij wil niet meer aangesproken worden met ‘Onno’, maar met ‘burgemeester’. En voortaan geen ‘jij’ meer, maar ‘u’. In een uitbarsting van krachtdadigheid heeft Hoes zijn assistent opdracht gegeven dat aan zijn medewerkers in het stadhuis te laten weten. Stoppen dus met dat familiaire gedoe. Hij stond toch niet op de markt? Waar bleef zijn gezag?


Deze informatie haal ik uit een interview met Hoes in NRC. Alleen die markt is van mij. Een interessant gesprek. Dat Hoes afstand wil, kan ik begrijpen. Zeker als je de hele dag tussen Maastrichtenaren zit. Vreemd alleen dat hij dat niet vis-à-vis zegt tegen iedereen die ‘Onnoot’ en ‘jijt’, maar dat hij zijn assistent een protocollaire dienstmededeling laat verspreiden. Overigens is dat tegenwoordig helemaal in, een persoonlijk assistent. Dan ben je iemand in bestuurdersland. Een eigen slaaf, gehuisvest in een ambtelijke schaal.
Ik kan niet beoordelen hoe goed of hoe slecht Hoes is. Misschien is hij wel de beste burgemeester die de stad ooit gehad heeft. Maar zijn gezag houdt niet over. Anders hoef je er niet met de pet in de hand om te vragen via de timide omweg van je eigen Sancho Panza.
Bestuurders als Hoes willen alles. Hossen en bieren met het volk, maar tegelijkertijd vanaf het schild de massa verblinden met een opgepoetste ambtsketting. Maar amicaliteit en distantie laten zich niet naar believen programmeren. Een probleem waar de gezaghebbende nooit last van heeft.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:51

do jul 12, 2012 00:51

Vandaag geregeld, een vouwbare scootmobiel die in de auto past of mee kan in de trein.....hij gaat maar 8 km, maar prima voor op reis!

kan ik es m'n vrinden in Den Haag en Zeeland opzoeken en es een keer naar Mechelen!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:51

Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:52

Het is verkeerd te denken dat liefde ontstaat uit lang met elkaar omgaan en volhardende hofmakerij. Liefde is de vrucht van geestverwantschap en tenzij die geestverwantschap in één ogenblik geschapen wordt, zal zij in geen jaren of zelfs generaties ontstaan (Khalil Gibran)
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:55

di aug 07, 2012 18:58

Paul McCartney spelend onder een klok gemaakt en gegoten in Nederland...dat moet een goed teken zijn!

Afbeelding
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:56

vr aug 10, 2012 02:04

Ik zag vanavond een video uit Zaragoza.....
liefde is niet zo goed voor je hart en je cholestorol.....

Afbeelding

Beter maar een bh-tje dan maatje 33.....

Het gaat de GGGG kant op....

Afbeelding
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:00

ma aug 13, 2012 11:50

Maastricht als winkelstad voor toeristen en Maastrichteneeren!

Als gewoone inwoner van Maastricht heb ik bemerkt dat de gezelligheid op de pleinen in de stad achteruit aan het hollen is. Maar ook naar aanleiding met gesprekken met verschillende ondernemers in de binnenstad die de gezelligheid van voorgaande jaren missen.

Op de zondagen zijn de pleinen behalve de terrassen stil en verlaten gebied. Dit geld OOK voor de koopzondagen.

Zo nu en dan zijn er wel events voor bepaalde groepen, maar dat zijn events waar niet al het publiek aan mee kan doen en deze werken meestal storend in het algehele plaatje op de pleinen.

In afgelopen jaren waren er wel aktiviteiten voor het GEHELE publiek, zoals curiosa-en kunstmarkten op de Markt en OLV-plein, carillonconcerten (kinderconcerten) op koopzondag, poppekast voor de kinderen op het OLV-plein (dit zou ook heel fijn zijn op de Markt!).

Maar helaas moest het publiek dat deze zomer ontberen!

Daarom ontstond er ook verzet onder ondernemers, welke hun eigen gezelligheid gingen zoeken door na sluitingstijd voor hun deur te gaan zitten.

Behalve het gemis aan gezelligheid komen er ook meer panden in de binnenstad leeg te staan, staan zelfs langdurend leeg! Ook liften zoals in Mosa forum werken langdurend niet meer, ook dit is NIET in het belang van de ondernemers in Mosa Forum en het winkelend publiek!

Het gebrek aan tolerantie, respect en streng vergunningenbeleid voor kleinschalige culturele projecten bij de Gemeente Maastricht werkt burgelijke ongehoorzaamheid in de hand!

Het ging om het buiten zitten in de Rechtstraat na sluitingstijd voor je eigen huis. Maar volgens mijn gevoel gaat het om meer.

De Gemeente krimpt in wat de gezelligheid in de stad betreft. Ik denk dat ook het aantal burgerwachten aan het verminderen is, ze hebben daar misschien geen geld meer voor.

Ze moeten hoge salarissen betalen aan de mensen aan de top van het Via 2018 gebeuren, maar het gaat koste gaat van de gezelligheid en leefbaarheid in Maastricht binnenstad.


Afbeelding
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 15:02

do aug 16, 2012 11:52

Afbeelding

En wie zijn er NIET te vinden op het Maastrichtse parcours???
Juist Frank Steijns "stadsbeiaardier" die samen met voddenspeler Ruben Komkommer ganzeveren gaan ademen bij Sarkis in Rotterdam!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie