De grote klok van dit forum, oftewel ditjes en datjes...

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:28

wo apr 11, 2012 16:45

Vandaag kreeg ik een vriendsschapsverzoek op Facebook van....Maurice Hermans....de zoon van Toon.

Helemaal ontroerd ben ik! We hebben jaren samengewerkt met
John van Elk, hun toneelmeester, die ook bij Circus Bassie en Adriaan werkte! Ik ben benieuwd wat ik voor hem kan betekenen!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:30

wo apr 11, 2012 19:02

Ik vond nog een oude foto van Andre Hazes die bij Circus B&A altijd lekker Jazz zong....maar geen succes had bij het circus helaas!


Afbeelding
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:30

zo apr 15, 2012 20:06

Bijna was het gedaan met het carillon in Amsterdam....3 beiaardiers wilden ze ontslaan!! Voor je er erg in hebt is er een cultuur verdwenen!

Daar willen we toch in Maastricht voor waken! Dus vanmiddag een gesprek gehad en deze week een vervolggesprek om hier een halt toe te roepen! Het wordt tijd dat het carillon en jonge muzikanten samen gaan werken, te beginnen met een groot event!! En ook de kinderen worden niet vergeten, maar dan op een fatsoenlijke manier!

Wel een mooi stuk over de cultuur van het Amsterdamse carillon!

http://www.amsterdamsebinnenstad.nl/bin ... f58ca1a663
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:31

zo apr 22, 2012 11:31

Vreemd dat veel Maastrichtse muzikanten zich in Rotterdam willen profileren!

Zijn ze jalours omdat vele gerenomeerde artiesten uit Rotterdam komen? Vaak blijven Limburgers liever in hun eigen provincie...

Maar ja.....


Paul McCartney pikt ook meestal Ahoy uit om in te spelen...

Mijn vader was een geboren Rotterdammer en een goed artiest, waar Limburgers nu nog een graantje van mee proberen te pikken!

Pieke Dassen kwam ook uit Rotterdam....en soms kom ik in Maastricht meer artiesten tegen die er vandaan komen......
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:31

zo apr 29, 2012 10:13

Tsja....dan zie je het weer gebeuren.... en telkens weer opnieuw, mensen die iemand niet echt goed kennen lopen als een kip zonder kop achter iemand aan......

Muziek gespeeld door een persoon die ik ken, en waarvan ik weet hoeveel bloed en zweet en tranen door verschillende mensen is gegeven om zo iemand tot zo'n punt te brengen.....
en wetende dat zo iemand sympathie speelt, ......ten eigen bate.....
en weten hoe hij in het echt over mensen denkt en roddelt!!

Nee die muziek doet m'n hart echt niet goed!!!!!!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:32

zo apr 29, 2012 10:33

Op dit moment wordt ik op onverwachte momenten ook weer opgeschrikt door het ongevraagde Rieugeweld op de openbare omroep....

Mensen worden met cadeau's verleid om te dure kaartjes voor concerten in Nederland te kopen.

Dan moet ik wederom denken aan ouderen en gehandicapten die gevaar lopen tijdens zo'n concert, omdat ze niet naar het toillet kunnen, of dat hulpdiensten hen niet kunnen bereiken! En dan het Vrijthof waar mensen in de regen moeten zitten, ook al is het windkracht 6! Denk alleen al aan de kabels die er open en bloot liggen....daar heeft een circus zelfs GEEN vergunning voor!!

Maastricht die over de ruggen van zwakke mensen cultuurstad wil worden.....

Dezelfde reden waarom ik ook niet meer naar een McCartneyconcert ga!! Ondanks dat hij niet meer zo vaak Nederland bezoekt.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:34

mei 01, 2012 11:09

Nog steeds gebruikt Ruben Komkommer zonder toestemming mijn ontworpen poppenkast, pleegt dus diefstal!!


Afbeelding



Het zou GEEN reclame voor het carillon zijn als deze kast nog gebruikt zou worden in samenhang met Ruben Komkommer en het carillon!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:36

zo mei 06, 2012 22:05

Vanavond op Facebook ging de piep van de chat.....een vriend van Frank Steijns kwam ff chatten.....

Hij beviel mij (30 jaar jonger...)een video van Youtube te halen van 4 jaar geleden omdat hij beter was gaan spelen.....omdat z'n, carriere voorspoedig verliep!
Wat onvolwassen dacht ik bij mezelf...wat doorzichtig! Iedereen die regelmatig speelt wordt beter toch? Het is 4 jaar geleden!

Het zal Rieu wel zijn..hij wil natuurlijk daar gaan zingen, nadat hij bij de Staar is geweest!

Het zal verband met mij houden, maar dat zegt Teun Michiels natuurlijk niet! Hij doet net alsof hij vriendjes op FB wil zijn..om me in de gaten te houden, maar z'n pagina heeft hij strak voor me afgeschermd! Juist zulke mensen sporen zelf niet! Komen wel in jouw zaken grasduinen, maar alleen uit eigenbelang!
En het is zijn materiaal ook niet. Een beiaard is openbaar en door iedereen te tapen, en internet is ook openbaar! Of ik het nu op Youtube zet of op een andere server! En vaak kan je video's ook rechtsstreeks uploaden! Tegenwoordig zelfs rechtstreeks van m'n eigen pc via een cloudapp! Maar het is voor een artiest wel handig om te weten waar videos en content staan waar hij hij op speelt...in plaats van zwervende zaken die achter z'n rug gebeuren!

Nog ff en dan verbied hij me over hem te schrijven! Wie wil er nu naar zo'n onsympathieke muzikant gaan luisteren...laat staan gaan kijken!

Nee Teun, ik hou niet van eikeltjeskoffie!!


Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:36

zo mei 06, 2012 22:28

Teun Michiels
Hej Marjo, zou je de video waarop ik in maastricht beiaard speel van youtube willen verwijderen - of 'prive' willen zetten aub? Bedankt! Groetjes! Teun

4 uur geleden Marjo Le Comte
Waarom is dat, Teun?

4 uur geleden Teun Michiels
Omdat ik over het beiaardspel niet tevreden meer ben... Ondertussen groeit de carriere en wil ik graag enkel de beste prestaties online. Bedankt! Teun

4 uur geleden Marjo Le Comte
De video heb ik gemaakt in het kader an 5 jaar beiaard van St.Servaes, het zou het verband uit mijn verslag halen, in die reeks,,,

3 uur geleden Teun Michiels
Helaas, toch vraag ik je met aandrang de video prive te zetten of te verwijderen. Bedankt! Teun

3 uur geleden Marjo Le Comte
Helaas Teun, dit is ook mijn werk....

3 uur geleden Teun Michiels
Je kan ook mijn naam verwijderen uit de titel, omschrijving en tags, dan kan de video an sich wel online blijven wat mij betreft. Alsnog bedankt. Fijne avond! Teun

3 uur geleden Marjo Le Comte
Ik zak kijken wat ik voor je kan doen Teun.

3 uur geleden Teun Michiels
Bedankt!

2 uur geleden Teun Michiels
Marjo, bedankt voor de aanpassing. Ik ben echter de enige beiaardier in de wereld die Teun heet, dus ook zonder familienaam vind ik dat de video (en vooral de titel en omschrijving) mijn privacy schendt. Bedankt voor je geste, maar ik regel het liever via deze weg dan één of andere procedure via Youtube te moeten opstarten. Noem me gerust 'stadsbeiaardier van diest', maar het is de bedoeling dat de video niet gevonden wordt als iemand op mijn naam zoekt. Ik wil je er ook op wijzen dat ik je werk respecteer, maar dat je mijn werk hebt geupload en daar nu mijn toestemming niet meer voor hebt. Dat is door het auteursrecht beschermd waardoor ik de hele video kan laten schrappen. Dat wil ik ook liefst niet zodat je reportage in z'n geheel kan blijven bestaan. Verwijder dus svp m'n naam. Dank je wel. Groetjes, Teun

ongeveer een uur geleden Marjo Le Comte
Teun, ik ben momenteel ziek. Ik heb net mijn googleaccount met al mijn gegevens voor jou op het spel gezet! Ik wil nu eerst weer beter worden voor ik riskante zaken ga ondernemen! Dat zou jij ook niet voor mij doen!

ongeveer een uur geleden Teun Michiels
YouTube hanteert een 48-uur-policy, ik zal woensdag nog eens kijken of je tegen dan mijn volledige naam hebt verwijderd. Anders moet YouTube het maar oplossen. Veel beterschap! Teun

ongeveer een uur geleden Marjo Le Comte
Jij weet meer dan ik, Teun....
Maar helaas heb ik weinig tijd deze week, ik moet mijn pgb regelen voor hulp bij mijn ziekte.

Ja ook dat nog.....ik heb 2 ongebruikte kanalen op Youtube...en Google heeft 1 account, dus geeft problemen met aanmelden bij de andere 2 kanalen.....dus moet dat met een vreemde browser die geen cookies heeft van mij....wat een gepuzzel voor zo'n....... die geen klooi om jou geeft!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:37

mei 08, 2012 12:01

De kunstenares van dit hart stuurde het mij op m'n facebookpagina.
Ik support haar al een tijdje, en het gaat nu heel goed met haar. Het is ook een sympatieke jonge vrouw die goed aanvoelt wat je bedoelt!



Dit speciale hart symboliseert ware liefde voor een mens, wat je verder ook voelt, want ook een mens waar je echt van houdt hoeft niet perse sympathiek te zijn. Helaas komt het maar al te vaak voor dat juist de mensen waar je van houdt andere dingen doen dan je zou willen....of dingen doen die niet goed voor hun zijn.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie