Kunstactief...oftewel Tout Maastricht

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:11

wo jul 11, 2012 12:30

Den Haag laat mensen zelf ideeen aandragen in hun strijd voor Culturele Hoofdstad 2018, zoook voor de Haagse carillons, cultuurmuziekinstrument, no1!!

http://denhaag2018.uservoice.com/forums ... -carillons

Waar blijft de Stadsbeiaardier met zijn inzet voor Maastricht?
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:11

wo jul 11, 2012 15:30

Dank zij de tomeloze inzet van de stadsbeiaardier Frank Steijns en Stichting Carillons Maastricht.......

http://www.maastrichtaktueel.nl/culture ... inigingen/

Stichting Carillonconcerten: subsidie wordt beëindigd vanwege geringe publieke belangstelling !!

Ik had toch gezegd dat een Stichting niks oplevert!!

Tijd voor een Vereniging zoals in Utrecht!

Je wilt het niet geloven, maar Evert Jan Oostvogel heeft er op koninginnedag 2013 zelfs een lintje voor gekregen!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:13

vr aug 03, 2012 18:49

De Kinderboekenwinkel hield dinsdag een mooie voorleesavond over Harry Potter in het Limburgs....Harry potter kalt plat!

De Gouveneur Theo Bovens kwam een politiek stuk uit het Pottersboek in het Maastrichts voorlezen, waar na er 10 mensen uit verschillende gebieden uit Limburg hun stukje uit Harry Potter in hun eigen dialekt voorlazen.

Hanneke had alles heel netjes georganiseerd, en omdat er een stukje in Maastricht Aktueel stond en op Facebook een stukje via Centre Ceramique, hoopte ze toch ook op de media en Tout Maastricht!!.

Maar behalve L1 en Maastricht dichtbij geen Tout te bekennen.

Die middag ervoor was ik thuis aan het schilderen aan de poppenkast die ik noodzakelijkerwijze moet vervangen,toen Hanneke me vroeg naar de winkel te komen om haar te helpen met wat voorbereidingen...
Ik dacht ik kijk vanavond wel, ik verwachte ook veel media, omdat Theo Bovens ook zou komen!
Want Hanneke had ook mij gevraagd om foto's te komen maken!

Dus snel naar de winkel en wat geholpen. Ik dacht ik ga achteraan staan, maar Hanneke plante me in een makkelijke stoel vooraan...ja je moet maar naar de gastvrouw luisteren!

De foto's en opnames zijn goed gelukt, maar Hanneke vraagt zich nu af waar Tout was dinsdag, want dit event was wel heel erge mooie Limburgse cultuur!

Maar ik heb al eerder verteld dat niet iedereen bij Tout mag horen!

Afbeelding

ps ff op de foto klikken voor de hele foto!!
Rechts Theo Bovens and .....
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:15

do aug 23, 2012 21:52

5 dure handen op een buik....

Afbeelding

Maar geen geld voor het carillon!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:17

di sep 18, 2012 21:26

Het was te verwachten, altijd het zelfde groepje met veel bombarie en duur promotiemateriaal kom je er wel.

Afbeelding

Natuurlijk waren er ook tegenstemmers, zoals de SP (gelukkig!!), tegenwicht is nodig in deze crisistijd !!

Tout Maastricht? Nee die heeft hier niks aan! Vele kunstmakers moeten nu al in het stof bijten. Echte cultuur komt niet aan de orde, zoals het behoud van carillonconcerten door een beiaardier die echt bij de stad betrokken is, of het dialekt bij de kinderboekenwinkel, of de leegstaande winkels in de binnenstad die een verpauperde indruk aan de bezoekers geven. En dan het vergunningenbeleid voor kleinschalige projecten, zoals op de Markt

En dat dan ook ten koste van WMO en chronisch zieken, die het met steeds minder moeten doen.

En dit alles voor het welzijn van het groepje mensen in beeld!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:17

wo sep 19, 2012 12:58

Weer een copycat uit Rotterdam door D66 raadslid Bert Jongen....

"http://www.youtube.com/embed/b569XaxNHUo

http://www.maastrichtaktueel.nl/ode-aan ... 6119751298

Geen Maastrichter originele cultuur dus!!
Dat kunnen ze in Maastricht gewoon niet!

Daarom wordt Maastricht ook geen culturele hoofdstad, ze missen originaliteit en willen altijd op de veren van een ander zitten! Het is een verloren investering die ten koste gaan van veel cultuur die men niet zien wil en WEL origineel is!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:18

za sep 22, 2012 18:16

http://www.maastrichtaktueel.nl/mch-2018/

Beste Laurens,

Een Gemeente heeft geen CH titel nodig om een cultureel rijke stad te zijn...

Stond Maastricht niet altijd al bol van cultuur?

Carnaval. LSO. Volkstheater, Opera Zuid, Dansdagen, Jeker Jazz enz.enz bestaan al vele jaren.
En niet te vergeten de rijke architectuur in Maastricht.

Wat zou MHC daar aan kunnen veranderen?
Als je kijkt naar het carillonevent in januarie, met heel veel bombarie.....waar kinderen carillonworkshops zouden krijgen op hun scholen.....is daar al wat van terecht gekomen? Naar mijn weten niet!
En ik ervaar vooral veel bombarie van MCH bij evenementen die al jaren bestaan....

Weten niet al vele toeristen de weg naar Maastricht te vinden, zelfs zo dat er al jaren parkeerproblemen zijn en er al veel mensen wegblijven en elders hun vertier moeten gaan zoeken! Vaak kun je over hun hoofden lopen....

Waarom moet je in een tijd van crisis 80 miljoen uitgeven aan vage zaken waar de burger niks van snapt. Maar die burger moet daar wel aan meebetalen. We moeten met ze allen daar zelfs voor bezuinigen. En de ouderen moeten er zelfs zorg voor inleveren!

En dan mag je niet eens het terrein op met je scootmobiel bij Bruis.....

De enige die aan het gegeven MCH iets hebben en verdienen is de organisatie van MCH en een klein groepje dat aan hun is verbonden via Kumulus en het conservatorium. De gewone kunstenaar zal er geen baat bij hebben en nog steeds moeite hebben om zijn "kunst" aan de man te krijgen!

Als je dan daar bovenop de steden die mee doen gaat vergelijken, dan is Maastricht en de regio maar een kleintje vergeleken bij Brabant, Utrecht en Den Haag.
Waarbij ik Den Haag de grootste kans geef het te worden! Omdat ik daar ben opgegroeid en zoveel cultuur in mijn jeugd in Den Haag heb meegekregen, dat ik daar een leven lang mee toe kan!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:18

okt 01, 2012 12:15

12 jaar geleden is in Heerlen mijn woning afgebrand, en moest ik noodzakelijkerwijs naar Maastricht voor opvang!
..na een jaar huisloos kwam ik bij Eduard Disch terecht. Hij accepteerde mijn situatie in het geheel niet, zette mij op straat op m'n 50e verjaardag en vlak voor m'n heupoperatie.

Helemaal GEEN sociaal mens dus en profiterend van arme mensen via hun uitkering!!

http://www.kunstactiefmaastricht.nl/pri ... -r-mch2018

Ik weet alhaast wel zeker dat hij via Tout ZIJN graantje mee weet te pikken!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:19

do nov 29, 2012 15:28

Bas zal het met me eens zijn denk ik, hij is een leerling van m'n vader. Artiesten zijn kwetsbaar als ze subsidies ontvangen van derden en moeten hun eigen geld verdienen, dat komt hun creativiteit alleen maar ten goede...,

Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 16:20

zo dec 02, 2012 21:27

De tegengeluiden bloeien weer op......

https://www.facebook.com/tiny.meese/pos ... ed_comment
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie