Carillonverslagen

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:11

door marjo le comte op ma jul 12, 2010 23:38

http://www.youtube.com/watch?v=weBzZJwpz80

Met een stukje van afgelopen zaterdag....en Memorys toen alles nog klopte!

http://www.youtube.com/watch?v=SDWIagbP5PQ

Omwille van een ongespeelde 4 juli....

De beiaardier ( die openbaar ambtenaar is)speelt momenteel uit hobby en niet meer voor de mensen van de stad en vergeet dat het carillon ook voor hen is!! Daardoor gaat er een heel stuk oud cultuur kapot door verkeerd gedrag van een privepersoon!!

Het wordt tijd dat er een beiaardier komt met een sociaal gevoel voor cultuur en educatie!

Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:12

Omhoog
door marjo le comte op za jul 17, 2010 16:15

Onderweg naar de stad kwam ik oma (Dochter van stadsbeiaardier Mullers) bij de glasbak tegen, ze was hevig teleurgesteld...Donderdag was ze helemaal naar de Pandhof gelopen voor het carillonconcert en er was niks...ook bij Rieu was er niks (haar letterlijke woorden).

Tja wel haar centjes ontvangen, maar het mens van 93 geen behoorlijke informatie geven vind ik onbehoorlijk bestuur! Je kan op je vingers nakijken dat zo'n mens geen pc heeft en het niet na kan kijken.

Dus ging ze liever naar de kapper, dat meisje was er voor het laatst en bij Frank bij het Stadhuiscarillon was het toch niet meer gezellig en die stuurt ook nog de politie op haar maatje af!!

En ze vind Bella ook veel te brutaal en altijd overal meteen bovenop. Tja ze heeft helemaal gelijk, het is me een iedere keer een genante vertoning voor de deur van het Stadhuis en de gezelligheid van afgelopen jaren is ver te zoeken met die juffrouw daarbij....kan me goed voorstellen wat er gebeurd moet zijn Frank kennende..,...is er gewoon met open ogen in ge


En overal waar je die 2 ziet staan krijg je de zelfde vertoning....laten ze uit respect voor het Stadhuiscarillon dit daar dan tenminste achterwege.....wat ze verder uitvoeren en wat mensen daarover zeggen zal me een zorg wezen, dat lossen ze zelf maar op, maar ik hoor van iedereen dat ze het een blamage vinden voor de stad, die vertoning daar! En waarom komen mensen naar mij???

Dus 24 rozen vielen in het water en verder was er weinig van Toon Hermans te herkennen zelfs geen ballonnetje voor de kinderen die op de LuchtGiraf aan het spelen waren...Frank houdt denk ik helemaal niet van kinderen en heeft ons denk ik jaren voor de gek gehouden....

Denk eraan Bella, dat kan hij heel goed, mensen voor het ootje houden!!

Nee, dan kan Boudewijn Zwart beter Toon Hermans spelen

http://www.youtube.com/watch?v=e8f11A4P7ZI

http://www.youtube.com/watch?v=FgF9F6T2i60
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:13

Omhoog
door marjo le comte op za jul 24, 2010 18:00

Vandaag een leuk concert, heel gevarieerd...
(Bedankt voor Imigine!!)Wijze les voor jou!!

Leuk publiek beneden, de scootmobieltjes waren er ook weer en een kleine ballerina gaf zelfs een dansje weg op Jan Klaassen....

Oma kwam ook aangewandeld, ze vroeg mij wie er boven speelde?
Tsja ik was leuk aan het filmen en zei maar niks. Ze ging heel aandachtig staan luisteren, en vroeg weer na afloop van een nummer wie daar nou boven aan het spelen was. Ik zei dat is Frank in z'n blauw geblokte hempie......

Nee zei ze dat kan echt niet! Ik zei wel hoor, ik heb hem echt gezien. Ze zei hij speelt helemaal niet zuiver....ja, dat weet ik ook wel, dat wisselt nogal,

je moet ook niet alles willen kunnen dat wreekt zich op den duur.....

Beter een ding goed dan vele deeltjes zozo

Het is kiezen of delen in het leven, daar was ze het helemaal mee eens!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:14

Omhoog
door marjo le comte op wo jul 28, 2010 00:29

Wat is dat nu weer.....in het Duits.....en in de alias van Andre Rieu......
Wat zal daar nu weer achter zitten......de Rieuaardier???

Het Stadhuiscarillon is in de eerste plaats van de Maastrichtenaren, en die krijgen geen eens een behoorlijke info of agenda op Maastricht.net...

Schoenmaker hou je bij je leest.....is een heel wijs spreekwoord en

Beter een duif in de hand dan tien in de lucht

Maastricht heeft een betrokken beiaardier nodig, die op de bewoners van deze stad is gericht!


Kommen Sie mal nach Maastricht!

Das Glockenspiel im Rathausturm ist mit Sicherheit eines der älteren und schönsten der Welt. Wenn Frank, hoch über Maastricht, seine Glocken vom Carillon erklingen läßt, weiß man in der Stadt ...ah, das Johann Strauß Orchester ist wieder zu Hause.

Frank ist nicht nur Geiger in meinem Orchester, sondern auch ein hochbegabter Carillon-Spieler, der überall in Europa und sogar nach Amerika eingeladen wird, um Gastspiele zu geben.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:15

door marjo le comte op do jul 29, 2010 09:36

Nu zondag is het koopzondag.....

.veel Duitsers en Belgen in de stad....Benieuwd of het carillon zal klinken!!

Wat zullen ze 's avonds thuis zeggen als het dan zo stil in Maastricht is gebleven.....
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:16

door marjo le comte op za jul 31, 2010 22:36

Heb het idee dat het melodramatijd is....zowel bij de klokjes boven als bij ons beneden....much to do with the family....

Maar helaas is niet ieder de ander tot steun en moeten wij het zelf maar uitzoeken. En maar raden hoe het zit bij de ander....en hoe het boven klinkt...

Ik doe m'n best om te luisteren naar het wel en wee en neem oma mee om haar niet met nog meer te belasten en mail met m'n eigen kinderen over het hunne......en m'n hulp vraagt hoe het met mij gaat.....zo draait het wiel steeds maar rond...
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:17

door marjo le comte op vr aug 06, 2010 01:30

Vandaag een mooi concert in de Pandhof, en door m'n agenda goed bezocht ook ondanks het weerbericht. Alleen geen betrokken stadsbeiaardier, die was weer alleen met z'n eigen zaakjes druk.....

Ben benieuwd hoe de plaatjes van Jean Pierre zijn geworden!!

Zaterdag komt een groep circusartiesten naar de Markt, helemaal uit Duitsland. Ik had ze de link gestuurd van de beiaardier op Facebook en ze hadden een week rust dus wilden best komen luisteren naar wat circuscarillonmuziek...en Circus Renz....Ze hadden van het Nederlandse circus veel over het carillon op hun site gelezen en de film op youtube gezien!.

Ik had ze ook gezegd dat de agenda beetje vreemd was van het carillon op de Markt, en ze aangeraden maar een uurtje eerder op de Markt te zijn maar ze zouden dat wel bij de Gemeente en Rieu reclameren als er geen carillon zou zijn...geen zoreg dus.... En het wordt natuurlijk gefilmd voor de circussite!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:18


door marjo le comte op za aug 07, 2010 15:34

Met de complimenten voor het carillon en de beiaardier van :

Bernard, Heinz, Johan und Joris.
Allein schade das dar geine circusmusik auf der carillon war....aber sympathische musik........

Helaas arme artiesten, dus moeten alles zelf doen, musiceren, kostuums verzorgen, en hun nummers zelf produceren. Wel erg leuke mensen.

Zelf kon ik niet verder met ze optrekken helaas vandaag, moet nu ff weer opklimmen....waar was oma toch.....had haar vanmorgen nog gesproken!!

WestSide Story laat me aan m'n moeder denken...wel mooie muziek, maar een treurige tijd voor mij als toen 13-jarige.....ik raakte in die periode m'n familie kwijt!

Toen ik thuiskwam vladderden 2 vlinders hoog in de lucht,

Een kwam er slechts weer bij de grond terug

Uit bezorgdheid stak ik toen maar een kaarsje op....
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:19

door marjo le comte op vr aug 13, 2010 17:12

A.s donderdag leuke gasten op de Pandhof!!

Misschien zelfs helemaal uit Zoetermeer en Hilversum!

En weer een fotograaf! Buiten mezelf dan...



Zo zie je hoe leuk een agenda werken kan!

Dus maar wachten op een beiaardier die dat ook inziet......
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 08:20


door marjo le comte op za aug 14, 2010 17:25

Er was misschien ergens een beiaardierscongres....we hebben met een grote groep ruim een uur op de Markt staan wachten, maar geen beiaardier!!!

Zeker weer druk met z'n highligts

Beste ambtenaar van cultuur...veel mensen willen graag wat duidelijkheid omtrent het Stadhuiscarillon.

Het is voor een ambtenaar weinig moeite om aan te geven wanneer het carillon speelt, maar voor de huidige beiaardier klaarblijkelijk wel, die heeft het veel te druk met andere zaken.....
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie