Carillonluisteraars

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:46

Caramba op het carillon!!!

De concertavonden in de Pandhof zijn aardig, maar erg duf! Een groep luisteraars meestal al op leeftijd. die een uur stil op een stoel naar een beiaardier uit een andere stad zit te luisteren.

Waarom niet een interactieve avond, met meezingen, dansen, indien muzikaal....meespelen met het carillon!

Hier op de Markt zie ik het vaak gebeuren....dat mensen meezingen of ook dansen.

Ook een middag met kinderen zou leuk zijn.....deel hen ook klokjes uit en laat hen meespelen!
Workshops voor the kids!

En dat is dan beslist niet meer duf en meer gericht op de tijd van vandaag!

Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:47

door marjo le comte op za mei 14, 2011 18:03

Het was een luisteraar opgevallen...weer geen zaterdagconcert het caillon.....zou het door een kranteartikel komen die ze o de pagina van Frank Steijns op FB had gezien....

http://www.maastrichtaktueel.nl/asbest- ... aastricht/

Ach zei ik haar dat is een grap van hem als hij met Rieu op reis is.....als je je hele leven al op die zolder komt heb je niet opeens last van asbest...

Het is een handige manier om dubbel salaris op te strijken.....maar heel erg kortzichtig want het wordt heus wel opgemerkt vandaag of morgen en dan is er geen geld meer voor het carillon......doordat deze beiaardier alleen maar aan z'n eigen portomonnee denkt een niet aan de toekomst van het carillon!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:49

Vroeger bakte ik een heerlijke appel-notencake voor de stadsbeiaardier van Maastricht...toen deed hij nog z'n best....zo'n beetje....nu heb ik deze klaar liggen...

http://youtu.be/sPpn38SivQI


:???:
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:50

door marjo le comte op ma jun 13, 2011 10:48

Maastricht als cultuurstad 2018, 80 miljoen, absurd!

Je struikelt in Maastricht over de kunstenaars, muzikanten en straatartiesten, gidsen van de VVV, en de Markt is bijna elk weekend een evenemententerrein.....

Nu er bezuinigt moet worden gaan de kunstenaars schreeuwen.....ze zijn gewend geraakt aan de cup van overvloeds.....

Door alle programma's op tv waar iedereen beroemd mocht worden is men verwend geraakt en iedereen wil ook die aandacht!
Niemand denkt meer aan mensen naast zich of buiten hun eigen stramien....ze zijn enkel met hun eigen ego en hun zucht naar beroemd zijn bezig.

Mensen in verzorgingstehuizen worden door het eigen personeel van hun bezittingen beroofd, mensen die thuis wonen moeten met minder thuiszorg toekomen, en als klap op de vuurpjl wordt de PGB gekort.

Ja ook mensen in de zorg willen beroemd worden, dus daardoor wordt ook de zorg duurder.....jaja alles is verweven met elkaar!

Kijk naar Rieu en de postcodeloterij!! En hoe hij met zwakke mensen omgaat!
Er moet bij zo'n concert maar es brand uitbreken! Of onweer! Waar zijn deze mensen dan?

Ik gun ieder zijn deel, maar wel eerlijk, dus nu ook eerlijk delen met minder!

En ik zie uit naar een rustige Markt in het weekend met een vriendelijke beiaardier die mooie deuntjes speelt op het carillon en gezellige terrasjes.....

Want ook de mensen met VEEL minder willen genieten van een beetje stadscultuur!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:51

door marjo le comte op wo jun 29, 2011 15:25

Hallo Frank,

Aankomend weekeind is er op zaterdag en zondag een reunie voor dames die vroeger op de markt hebben gewoond. Dit lied is al zo lang we ons kunnen herinneren ons `markt-lied` en daarom zou ik het erg leuk vinden als je dit op zondag 26 juni zou willen spelen..

Helaas dames...

Frank heeft momenteel andere bezigheden en speelt alleen tijdens de Heiligdomsvaart......de duisternis tegemoed.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:51

door marjo le comte op ma jul 04, 2011 09:07

chantal van de ven@ 10:14 03-07-2011
Welk verzoeknummer?
Circus muziek
Voor wie vraag je het aan en waarom?
voor onze basisschool.
Woensdag hebben we het eindfeest en het thema is circus. Leuke muziek voor op de achtergrond en bij onze acts zou heel leuk zijn!!

We moeten geduld hebben, Chantal.....

Maar ooit zal het carillon van het Stadhuis weer voor iedereen spelen!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:52

door marjo le comte op do jul 21, 2011 12:59

Ik heb besloten (beiaardier) muzikanten geen samples meer te geven, of rekening met hun wensen te houden. De beiaardcultuur en hun luisteraars heeft toch geen waarde voor hen is mijn ervaring. Ze hebben enkel de pretentie er zelf beter mee te worden.
Zaterdag heb ik weer 3 uur staan wachten op een afspraak na een uur in een invalidentaxi en een uur terug. Gewoon respektloos!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:53

Mijn nieuwe hulp heeft een studio op de Oude Gracht....dicht bij de Markt.

Ze komt uit Groningen waar ook ik ben geboren en neemt binnenkort ook de Martinitoren op!

Gisteren keek ik tegen de rug aan van Oma Banser,,,,ze stond met de bloemenman te kwebbelen, die mij geamuseerd aankeek met een blik wat is hier nu aan de hand.....ja de wereld staat op z'n kop door het gedrag van ,,,,,,,

Je gaat om 2 jaar met zo iemand, je hoort iedere keer haar verhalen aan over haar familie.....maar ze laat zich leiden door.......

Maar gelukkig zijn er ook nog normale, spontane en sociale mensen...anders zou je denken dat dit normaal zou zijn!

Afbeelding
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:54

door marjo le comte op zo okt 30, 2011 09:28

[imghttps://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/386348_292167657475174_100000458258205_1101238_435851635_n.jpg[/img]

Hoe zou het met de oude oude bloemenman uit Lanaken zijn, die kwam altijd een praatje maken......
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 11-03-2012 07:55

door marjo le comte op zo nov 20, 2011 13:38

Gisteren een paar vaste carillonluisteraars....maar wederom GEEN carillonconcert.
Die vakantie van de Stadsrieuiaardier duurt dit jaar gewoon eindeloos!!!

Oma kwam ook luisteren.....maar helaas.
Gelukkig komt ze er nu ook achter hoe de vork in de steel zit.

Haar vader was ook vaste beiaardier van Maastricht en nog 4 generaties voor hem!

Deze zomer had Frank Steijns muziek van haar vader opgespoord in de hoop op samenwerking met familie van haar......

Ze is er nog kapot van! En bang ook!

Dus bidden we samen voor een nieuwe Stadsbeiaardier en steken een kaarsje aan!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie