Carillonluisteraars

Plaats reactie
marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:16

wo dec 05, 2012 18:04

Afbeelding



Er zijn meer beiaardiers die dit begrijpen....

Bij toeval was ik om 14.45 aan het pinnen op de Markt...toen het Stadscarillon een riedel gaf....er kwam onverwacht een concert dat duurde tot 15.30 uur. Het speelde Sinterklaas en klassiek repertoire....
http://db.tt/tlQxaiTf

Zei ik vorig jaar niet al es dat je op Sinterklaasdag zelf Sinterklaasliedjes zou moeten spelen op het carillon? Toevallig was het ook nog Marktdag, dus dubbel sfeervol. Je gaat het nog leren Frank Steijns...nu nog een agenda dan weten de mensen waar ze zich op mogen verheugen....

Niet iedereen is zoals ik helaas...met een engeltje op m'n schouder dat me op een doordeweekse dag door de sneeuw naar de stad lokt!!!!!!!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:17

do dec 06, 2012 05:32

In de groep "De Stem van het carillon" op faceboek zijn er elke week rond de 15 mensen die luisteren naar de samples die ik van het carillonconcert maak......

Daaronder zijn een paar beiaardiers, een wethouder en een oud ambtenaar, een lerares en een internetjournalist, en een winkelier die regelmatig op tv komt in DWDD.....en de lijst wordt steeds langer!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:17

za dec 22, 2012 19:29

Leuk om de Kerstman in het Mosa Forum en de kinderen te fotograferen.....
totdat er iemand doelbewust langs me loopt met een sjaggerijnig gezicht......Frank Steijns!!

Hoop dat niet alleen ik, maar meer mensen je ware gezicht eens zullen zien Frank!!

Niet te rijmen met de muziek die hij speelt dus...

Maar daar zijn veel beroepsmuzikanten het ook niet mee eens, te kitscherig en te minimalistisch!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:18

zo dec 30, 2012 02:30

Een priveconcert op het Stadscarillon..

Dominique Colemont probeerde wat toeschouwers bij elkaar te zingen met het carillon....klonk best mooi, alleen het carillon klonk wat zacht met de stem vergeleken.

maar de Markt bleef leeg en achter het stadhuis bleven hooguit 10 mensen stilstaan en naar boven kijken.

En dat ondanks het stralende weer.....

Het was ook met hart en ziel aangekondigd.......

Laurens zat rustig achter z'n cappuchino bij de Struys......

Ach laat ik het nog es horen en er een eindejaarstube van maken...weet zeker dat ze dat mooi zullen vinden
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:18

dec 31, 2012 14:34

Net ontdekt waarom Frank Steijns zich zo uitsloofde tijden Sinterklaas in Weert....een jongedame natuurlijk waar hij indruk op wilde maken!

https://www.youtube.com/watch?v=Rmzoo6mfK-0

Het kan verkeren.....

In Maastricht willen we een Stadsbeiaardier die wat serieuzer met het carillon omgaat, dan dit soort popi-jopie gedrag!

Zoals een agenda en een website bijhouden en
de trommel uptodate houden en zorgen dat het in de toren toonbaar en fris blijft!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:20

Afbeelding

Hopend op een beter en mooier carillonspel en een beiaardier met hart voor z'n werk en z'n beluisteraars!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:20

di jan 01, 2013 14:29

Het valt me op dat de klokken van het Stadhuiscarillon af en toe...onregelmatig worden bespeeld. Je kan een carillon zacht en luid bespelen, maar vaak hoor ik van alles doorelkaar alsof de beiaardier van alles aan het uitproberen is......Het maakt niet uit welk stuk hij aan het spelen is...het wordt vanzelf een kakafonie!

zou het komen omdat zijn mobiel bij Rieu niet te horen is door het publiek of om indruk te maken aan een dame op een terras beneden?
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 21-03-2013 14:24

za jan 19, 2013 17:11

Ken je dat liedje van Sandy Shaw..Puppet on a string?




eel mensen gedragen zich als een marionet, spiegelen zich aan mensen en worden zo nooit zelf een "persoonlijkheid"!!

Ze vergeten dat ze zelf uniek zijn en zelf zichzelf moeten ontwikkelen! Maar het kan zo zijn dat ze zichzelf veilig voelen in de schaduw van een andere persoonlijkheid?

Afbeelding

Je hangt aan onzichtbare draden. Oude overgenomen waarden beïnvloeden je en laten je niet vrij om te doen en te denken. Stel je zelf vandaag de vraag: op welk levensterrein volg ik vreemde beelden, inzichten of waarden? Kijk daarbij in het bijzonder naar je familie en word je ervan bewust dat je misschien iemand nadoet, zijn levensgeschiedenis overneemt of dat jouw lot op dat van een ander lijkt.
Als je daarachter bent, is de eerste stap naar de oplossing gezet.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 28-04-2013 16:33

Kroningdag is voor vele een dag om uit te buiten....en om leugens te vertellen! Zeker door Frank Steijns!

http://www.limburger.nl/article/2013042 ... 28945/1321

De meeste beiaardiers in dit land en ook een paar in Belgie zijn druk om dit Kroningslied in te studeren....die hebben heus geen speciaal verzoek gekregen!

Het wordt dinsdag om 11.00 uur in Maastricht gespeeld, en om 19.00 uur in Weert...dus is hij nooit op tijd in Amsterdam bij Rieu.....

http://db.tt/aYDtIiVo
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Bericht door marjo » 31-05-2013 19:20

Wij hebben in Maastricht nog steeds geen volwaardig beiaardier..De 'stadsbeiaardier" van Maastricht is liever elders dan hier in de stad....


Afbeelding

Dus laat hem daar maar fijn blijven, dan heeft Maastricht tenminste de kans dat de cultuur van hun carillons serieus ter hand wordt genomen!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie