Begin 2015

Plaats reactie
marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Begin 2015

Bericht door marjo » 03-02-2015 12:52

Helaas verandert er weinig door de jaren heen op het Stadscarillon. Frank Steijns gaat er mee om alsof het zijn carillon is en houdt totaal geen rekening met luisteraars en ondernemers op de Markt. Het is het verlengstuk van Rieu en Kumulus en Frank houdt er geen rekening mee dat de inhoud van carillonspel niet voor de massa is, maar voor mensen die toevallig een mooi melodietje horen tijdens hun winkelmomenten. Dat er extra concerten zijn ivm bv Kerstmis zijn voor hem vervanging van normale concerten die op zaterdag zouden worden gegeven....

Een kennis die van de oude sites carillongedichten heeft gepubliceerd heeft hem gemaild, want ze zou wel eens een concert van het Stadscarillon willen horen op de zaterdag...dit was zijn antwoord...

Hier volgt het antwoord van Frank : "Grappig, moest vandaag nog aan je denken want het museum in Asten heeft je boekje cadeau gedaan aan jongelui van het Nederlands Studenten Orkest die met mijn beiaard hebben samengespeeld. Een leuk educatief project weer".
Ik kende de site niet van de stem van het carillon, heb effe gekeken maar er kloppen heel veel dingen niet die op die site staan.
Flauw ook om te zeggen dat Maastricht in afwachting van een nieuwe beiaardier is. Dat zijn zeker niet de signalen die ik hoor.
Wat wel klopt is dat ik niet meer altijd op zaterdag speel, niet alleen vanwege het touren maar ik zet nu de bespelingen van het carillon zo veel mogelijk op momenten waarop er meer aandacht voor is.
Bijvoorbeeld wanneer er groepen toeristen in de stad zijn, dan overlegt de VVV met mij rechtstreeks wanneer er gespeeld kan worden. Er staat dan soms 60 man publiek op de markt.
Of voorafgaand aan een concert in het theater, met aangepaste muziek.
Ook kan ik uren gebruiken om educatieve projecten te doen, zoals met Kerst, of speciale concerten.
Er zijn het afgelopen jaar meer jeugd en journalisten de toren in geweest dan in alle jaren daarvoor.
En veel meer leuke reacties en verzoeknummers.
Ik denk dat het dus wel even zo blijft.
Neem gewoon even contact met me op in het voorjaar of in de zomer als je in de buurt bent, we vinden altijd wel een mogelijkheid om elkaar te treffen
!"

Ik teken al 8 jaren naar waarheid mijn bevindingen op, mede door middel van geluidsopnames en foto en film...zou niet weten wat daarvan niet klopt.....
Als het niet klopt komt het doordat Frank Steijns zelf wazig nieuws verspreid of totaal geen info geeft dmv een agenda over het carillon in Maastricht. Alles omtrent agenda's heeft hij verwijderd van de site van de Gemeente Maastricht. Ook op de site van de VVV is geen info te vinden betreffende het Stadscarillon en eventuele toeristengroepen die kunnen komen luisteren naar een concert...

Dat van dat bezoek en verzoeknummers klopt gewoon niet...Er kunnen maximaal 4 mensen mee naar boven en omdat die mensen ook weer naar beneden moeten worden er slechts 3 tot 6 nummers (Normaal 12) maximaal gespeeld en altijd tijdens een normale concerttijd op de zaterdag...

Ook de verzoeknummers site vertoont hoogstens 3 bezoekers per jaar, terwijl ik er meer krijg die ik niet in kan dienen wegens blokkades van Frank Steijns!!

Dus zijn we beter uit met een nieuwe beiaardier die wel mee wil werken en weet dat ook het carillon er is voor alle bewoners van een stad! en dat inwoners van Maastricht niet de dupe hoeven te zijn van toeristen- en Rieubezoek aan de binnenstad!
Het Stadscarillon wordt betaald uit algemene middelen, dus door iedereen.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie