Rieuweekend 2008.....Stripverhaal van een bewogen weekend

Plaats reactie
marjo
Site Admin
Berichten: 861
Lid geworden op: 10-03-2012 22:43

Rieuweekend 2008.....Stripverhaal van een bewogen weekend

Bericht door marjo » 12-03-2012 04:37


Verzoeknummers op stadhuiscarillon Maastricht



Uitgebreid zoeken
Forumoverzicht ‹ Muziek en Videogeluiden ‹ Muziek, video, gedichten en spreuken voor de leden
Verander lettergrootte
Afdrukweergave
HelpRegistrerenInloggen

Rieuweekend 2008.....Stripverhaal van een bewogen weekend
Moderator: marjo le comte

Plaats een reactie

9 berichten • Pagina 1 van 1
Rieuweekend 2008.....Stripverhaal van een bewogen weekend
door marjo le comte op vr jul 04, 2008 20:23

Stripverhaal van een vrijdag bij Rieu op het Vrijthof


Kijk er werd een speciale oprit voor me gemaakt.......



ik kon alles prima zien..........



Gina is een geweldige gastvrouw............



Toen kwam jij met een ijsco voorbij...........




Andre was er al............



Had ik het over een kinderdag, de hele muziekschool kwam ook voorbij.............



Gina en ik zwaaiden naar je toen je heen en weer liep met je viool............



En Gina en haar vriendin Leny maakte een dans op Qunquest for Paradise toen de Staar zong,



En toen heb ik nog een opname gemaakt en moest ik m'n vriendinnen helaas verlaten.


Laatst bijgewerkt door marjo le comte op za jul 05, 2008 11:21, in totaal 8 keer bewerkt.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo le comte



6 juli 2008

Ik had een perfecte plek, goed eten en de muziek, ja de een houd van dit en de ander van dat. Qunquest for Paradise vond ik het beste stuk en de jonge trompetiste was goed, maar nog onervaren. Maar goed dat ze net als de kinderen van Kumulus een kans kregen ook eens op het toneel te staan. When I'm 64 vond ik TE Jazzy, met teveel blaaswerk erin en te veel ingekort. De tango met de accordion vond ik erg goed.

Een paar toneelfoto's







Ave Maria



Voor de mensen zelf is het na de pauze het leukst als de Rieutoezichthouders zich een beetje terug gaat trekken, en er gedanst en gezongen kan worden. Want die vind ik hoogst onbeleefd, niet de jongelui, wel te verstaan.
Voor mij een reden om niet meer te gaan. Zelf gaan ze uitgebreid in het zicht van mensen staan en als je dan iets wilt filmen sta jij in de weg ::)
Dus mijn verslag van een half geslaagde avond, muziek en bediening ok, organisatie niet! :-\

Een voorbeeld: Bij Circus Renz zijn er ook regels, die worden bij de kaartverkoop bekend gemaakt en op de website. dat is duidelijk voor mensen en daardoor is er ook niet zoveel toezicht nodig door Renzpersoneel, dat ook nooit voor mensen langsloopt omdat dat storend werkt. Renz wil zelf ook niet te massaal worden, omdat dat voor het publiek niet leuk meer is, dus de tent blijft klein, terwijl Boltini vroeger ook al maar groter wilde worden, dat ging op een gegeven moment mis en er kwamen geen mensen meer, toen is hij maar een pretpark begonnen in Oud-Valkeveen met een circusverhuurbedrijf. Je kan van fouten van anderen leren.

In de hemel? Dacht het niet!

http://www.youtube.com/watch?v=FXOJyupw9XE

In het zicht van Rieupersoneel:

http://www.youtube.com/watch?v=QSPFTW2d9KY

Walsen met Rieu, ja eindelijk gezellig:

http://www.youtube.com/watch?v=FxF52t3az0A
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo le comte

Berichten: 1236
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 00:00
Woonplaats: maastricht
Omhoog
door marjo le comte op vr aug 29, 2008 11:56

De 23e had ik nog geen tv, maar vanavond komt het zoals verwacht bij de Tros en kan ik breeduit gaan kijken wat ik op de 6e juli ook al zag:

Concert

Met muziek van Verdi tot de Beatles, wereldberoemde melodieën, walsen en tango's, een prachtige lichtshow, en dat alles met André Rieu en zijn Johann Strauß Orkest op het meest Bourgondische plein van Nederland: het Vrijthof in Maastricht. Mooier en sfeervoller kun je het bijna niet bedenken. Eregast is deze keer De Mastreechter Staar, die met Conquest of paradise een indrukwekkende entree maakt. De mensen op het plein en op de terrassen rondom luisteren het ene moment ontroerd naar een ingetogen aria door de sopraan Mirusia Louwerse en gaan even later volledig uit hun dak bij een vrolijk Italiaans volkslied. Het is André Rieu op zijn best!.

Vandaag Nederland 1, 20:30 uur
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo le comte

Berichten: 1236
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 00:00
Woonplaats: maastricht
Omhoog
door marjo le comte op vr mei 21, 2010 17:47

Van mijn Fata Morgana heb ik nog nooit een uitnodiging gehad, dat was hem te min....

Zelfs opbouwende kritiek kan hij niet velen............dat vingertje toch....

Zware opgave om altijd op je tenen te moeten lopen met deze puber!

Vraag me af hoe Rieu dat doet met hem, om hem op het niveau te krijgen dat hij in gedachten heeft.....

Ter illustratratie heeft hij al m'n werk tbv carillon vannacht verwijderd.....geen nood

alles is gekopieerd en komt vanzelf weer terug.....

Ik werk 10 x harder dan deze buiaardier aan zijn eigen site zou doen....

Dat had hij beter kunnen doen dan hier aan dit forum te komen dat niet van hem is en waar hij ook al jaren niks meer aan bijdraagt!!

Ik moest een reclamevrij forum op zetten maar zijn Valentijnsgastenboek die hij zonder overleg voor verzoekjes heeft ingesteld stikt van de reclame!

Wat een harmonie gaat er toch vanuit deze buiaardier....hoe zuiver klinkt het carillon vandaag...?

Nee, mijn vriendschap heeft hij nooit gewaardeerd, wel gebruikt....
Laatst bijgewerkt door marjo le comte op za mei 22, 2010 08:05, in totaal 2 keer bewerkt.
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo le comte

Berichten: 1236
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 00:00
Woonplaats: maastricht
Omhoog
door marjo le comte op vr mei 21, 2010 20:38

Nu kan ik Rieu niet meer zien....stel je voor....ik kan het gewoon niet meer velen....

Zo jammer dat muziek zo'n pijn doet......doordat een van hen een zich zo respectloos gedraagt!

wordt gewoon gaar van die heisa op tv, gelukkig is de frequentie wat verminderd!

Dus dank daarvoor!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo le comte

Berichten: 1236
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 00:00
Woonplaats: maastricht
Omhoog
door marjo le comte op za mei 22, 2010 19:00

marjo le comte schreef:
Van mijn Fata Morgana heb ik nog nooit een uitnodiging gehad, dat was hem te min....

Zelfs opbouwende kritiek kan hij niet velen............dat vingertje toch....

Zware opgave om altijd op je tenen te moeten lopen met deze puber!

Vraag me af hoe Rieu dat doet met hem, om hem op het niveau te krijgen dat hij in gedachten heeft.....

Ter illustratratie heeft hij al m'n werk tbv carillon vannacht verwijderd.....geen nood

alles is gekopieerd en komt vanzelf weer terug....

Ik werk 10 x harder dan deze buiaardier aan zijn eigen site zou doen....

Dat had hij beter kunnen doen dan hier aan dit forum te komen dat niet van hem is en waar hij ook al jaren niks meer aan bijdraagt!!

Ik moest een reclamevrij forum op zetten maar zijn Valentijnsgastenboek die hij zonder overleg voor verzoekjes heeft ingesteld stikt van de reclame!

Wat een harmonie gaat er toch vanuit deze buiaardier....hoe zuiver klinkt het carillon vandaag...?

Nee, mijn vriendschap heeft hij nooit gewaardeerd, wel gebruikt....


p.s. De matteklopper van m'n pa werkt nog altijd...

Dat waren oude verzoekjes vanmiddag daar boven op het carillon!

En begon het concert ook eens OP TIJD!

De tijd zal leren of je buiten je exelente muzikaliteit ook een echt betrokken mens kunt zijn zonder al die poeha!

Neem een voorbeeld aan het circusvolek zou ik zeggen!

Dan doe je Circus Renz echt recht!!
Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

marjo le comte

Berichten: 1236
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 00:00
Woonplaats: maastricht
Omhoog
Geef de vorige berichten weer: Sorteer op
Plaats een reactie
9 berichten • Pagina 1 van 1
Keer terug naar Muziek, video, gedichten en spreuken voor de leden

Ga naar:
WIE IS ER ONLINE
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

ForumoverzichtHet team • Verwijder alle forumcookies • Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Hosted by Messageboard



Het carillon van Maastricht
Klinkt als een gedicht

Maastricht wil een eigen beiaardier!!!

Plaats reactie